torsdag 20 november 2008

Att längtansvänta...

Det är torsdagkväll. 
Vi har klarat av skjutsningar till simträning och fotboll, flickorna är nattade, hunden promenerad och det brinner i pannan.

Jag ska göra kväll.

På andra sidan jorden ligger älsklingsvännen och sover... Om jag håller mig vaken en stund till kan han kanske natta mig när han går upp...

Jag längtar tills han kommer hem igen... Längtansväntar. 

Längtansväntan är ett bra ord. Mycket trevligare än saknad... Att längtansvänta gör kinderna varma, hjärtat lyckligt och förväntansfullt.

1 kommentar:

Alvin sa...

Hejsan Amanda!

Va´kul att upptäcka din blogg, jag tackar för att få finnas på din blogglista, själv har jag inte fått till någon sådan ännu fast jag haft min blogg ett längre tag nu. Varför jag hittade det är för att jag fått en sökning via din blogg.
Vad härligt att läsa din text ang. längtansväntan, man riktigt känner hur kär du är och hur mycket du längtar, hoppas du hunnit träffa honom nu när jag skriver min kommentar, annars att det blir snart, jag menar så att du inte går sönder i ditt hjärta.

Många hälsningar från Leni