måndag 15 september 2008

Helvetesprojektet

                                                              Projektets oskyldiga början...

Det lät som en god idé. Att måla sitt hus. 
Ett lagom ambitiöst projekt för några soliga semesterdagar i väntan på att älsklings-vännen skulle komma hem från sina strapatser på andra sidan jorden.

Projektet är nu inne på sin... tionde vecka... Och de vackra ljusa sommardagarna har övergått i regnperiod och sparsam värme...

Projektet har även försett mig med en hel garderob av karaktäristiskt rödprickiga kreationer och jag är rädd att barnen inte längre minns tiden före mammas rödprickiga period... Åtminstone inte de yngsta...

Idag har jag i allafall varit flitig och långsidan är nu, så när som på två futtiga små kvadratmeter, helt färdigmålad. 

Jag har ännu inte fullt förlikat mig med tanken på att projektet förmodligen kommer att sträcka sig även över nästa års sommarledighet...

Idag vet jag att

  • röda fläckar är väldigt sällan näsblod. Inte ens när man har fyra barn.

Inga kommentarer: